عجیییب ترین اختراعات این دو هفته
با ما روی خط تکنولوژی باشید...
عجیییب ترین اختراعات این دو هفته
پنج شنبه 30 بهمن 1393 ساعت 15:44 | بازدید : 30 | نویسنده : حجت اویسی | ( نظرات )

 

 

عجیب و غریب‌ترین گجت‌های دو هفته‌اخیر

Gogoro Electric Smartscooter

Gogoro Electric Smartscooter
سوپر موتور الکتریکی
«به آینده خوش آمدید»؛ این احتمالا یکی از جملاتی است که وقتی این صفحه را می‌خوانید به ذهن شما می‌رسد. این موتورسیکلت خوش آب و رنگ یکی از آینده‌نگرانه‌ترین گجت‌هایی است که اخیرا دیده‌ایم. موتور تماما از مواد کربنی ساخته شده و از باتری‌هایی که زیر نشیمنگاه آن جا داده شده‌اند، نیرو می‌گیرد. با یک شارژ کامل، این موتور می‌تواند با سرعت ۹۵ کیلومتر بر ساعت مسافت ۵۰ کیلومتری را طی کند. به علاوه این جناب دو چرخ به ۳۰ حسگر مختلف مجهز است که با اتصال به تلفن همراه و نمایش اطلاعات روی نمایشگر خود، شما را از همه‌چیز با خبر می‌کند. اما این همه ماجرا نیست. شرکت سازنده به همراه موتور، پمپ‌های سوخت‌رسانی و باتری‌های جدیدی را هم معرفی کرده که می‌تواند انقلابی در وسایل حمل‌ونقل عمومی باشد. این گجت تا سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه خواهد شد.

 

 

 

 

Smartphone Ring Light

Smartphone Ring Light
حلقه نور نسخه موبایل
یکی از اشکالات بزرگ عکاسی با موبایل این است که بیشتر مواقع به خاطر عکاسی در نور کم یا فضای بسته، تصاویر تار و تیره می‌افتند. حتی زمانی که از فلش دوربین استفاده می‌کنید، هیچ تضمینی نیست که حتما عکس خوبی بگیرید. حالا یک شرکت کوچک، گجت به خصوصی را دقیقا برای این شرایط طراحی کرده است. این حلقه کوچک می‌تواند نور کافی برای عکاسی را فراهم می‌کند؛ به این صورت که می‌شود آن را زیر یا روی دوربین گوشی نصب کرد. البته حلقه در حقیقت بخشی از یک قاب محافظ است؛ با این حال حلقه نورانی به خودی خود به قاب وابسته نیست و می‌شود به هر شکلی که دوست داریم از آن برای نوردهی به محیط استفاده کنیم. حلقه توسط باتری قلمی معمولی تغذیه می‌شود. این گجت با قیمت ۵۵ دلار عرضه شده است.

3LifeBEAMLifeBEAM
کلاه آقای ایکس
همان‌طور که از ظاهرش پیداست این یک سربند یا بهتر است بگوییم آفتاب‌گیر هوشمند است. این گجت به جز محافظت صورت شما از نور خورشید هنگام پیاده‌روی، می‌تواند سرعت ضربان قلب، تعداد قدم‌ها یا کالری را که می‌سوزانید، محاسبه کند. برای این کار هم نیازی به افزونه جانبی روی دست یا سینه شما ندارد. تمام اطلاعات مستقیما به تلفن همراه یا اگر دوست داشتید به بلوتوث کامپیوترتان ارسال می‌شود. کلاه با یک شارژ کامل، ۱۵ ساعت کار می‌کند. این کلاه البته فقط نمونه‌ای از جمله کلاه‌های هوشمندی است که LifeBEAM طراحی کرده؛ از کلاه‌های معمولی تا دوچرخه سواری و حتی خلبانی. گونه خلبانی آن البته اطلاعات بیشتری را برای کاربر فراهم می‌کند، اما تنها به مشتریان نظامی فروخته می‌شود.

 

Gogoro Electric GoStationsGogoro Electric GoStations
پمپ بنزین الکترونیک
این پمپ هوشمند در حقیقت یک شارژر بزرگ است که تعداد زیادی باتری خشابی مدرن را در خود جای داده است. برخلاف باتری‌های امروزی، این باتری‌ها نیاز به هیچ چفت و بستی ندارند. فقط کافی است مثل فیلم‌های علمی-تخیلی باتری را در محل باتری موتور یا ماشین خود قرار داده و شروع به حرکت کنید. وضعیت شارژ باتری‌ها و عمر آنها روی نمایشگری در بالای دستگاه نمایش داده می‌شود. قرار است خریداران موتورهای ساخت این شرکت بتوانند از ایستگاه‌های باتری که در سطح شهر قرار داده خواهند شد، در ازای آبونمان ثابت و بدون محدودیت استفاده کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 5Voxel8Voxel8
الکتروپرینت
پرینترهای سه بعدی کوچک این روزها به سرعت در حال همه‌گیر شدن هستند. حتی خبر رسید که برای اولین بار در ایستگاه فضایی از پرینتر سه بعدی برای ساخت آچار استفاده کرده‌اند. حالا تصور کنید که پرینتر سه بعدی ساخته شده که به شما کمک می‌کند تا حتی وسایل الکترونیکی کوچک را هم در خانه پرینت بگیرید. این گجت برخلاف پرینترهای سه بعدی معمولی می‌تواند مدارهای الکترونیکی را هم براساس طراحی شما پرینت کند. البته انتظار نداشته باشید که مدارهای یخچال و تلویزیون را تحویل شما بدهد، اما مثلا می‌تواند قطعات کامل یک اسباب بازی کوچک الکترونیکی یا چیزی شبیه آن را برای شما پرینت بگیرد. البته این پرینتر با قیمت ۹ هزار دلار اصلا ارزان نیست.

 

 

MamaRooMamaRoo
لالایی هوشمند
این روزها دیدن نسخه هوشمند همه چیز حتی خرده وسایل بچه‌ها هم دیگر چیز غریبی نیست. مثلا یکی از بانمک‌ترین گجت‌هایی که در نمایشگاه CES امسال معرفی شد، این ننو هوشمند بود. طبیعتا کار اصلی این گجت این است که بچه را خواب کند، البته سرعت تکان خوردن آن و اینکه اصلا تکان بخورد یا نه با بلوتوث با تلفن همراه کنترل می‌شود. وضعیت تکان خوردن آن نیز در پنج حالت مختلف قابل تنظیم است. در عین حال موسیقی درخواستی هم پخش می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZEROHOUR RELIC XR

ZEROHOUR RELIC XR
تنها در تاریکی
این روزها با رایج شدن تلفن‌های همراه استفاده از چراغ قوه‌های کوچک در حال کم شدن است با این حال هنوز هم گجت‌های جالب در این زمینه کم پیدا نمی‌شود. این گجت که به تازگی عرضه شده در حقیقت یک چراغ قوه ضد آب است که از آلومینیوم باکیفیت – که در ساخت هواپیما استفاده می‌شود- ساخته شده است. شدت نور آن به صورت دستی با چرخاندن بخش جلویی گجت قابل تنظیم است و از یک باتری ۳۴۰۰ آمپر ساعتی نیرو می‌گیرد. به علاوه در شرایط خاص می‌توانید از شارژ باتری آن برای شارژ مجدد باتری گوشی خود هم استفاده کنید.

 

دانستنیها شماره ۱۲۲ – دانستنیها آنلاین

 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 25
بازدید کل : 2823
تعداد مطالب : 29
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


تماس با ما



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه مشاهده صفحه جدید
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آنلاین تکنولوژی و آدرس teconline.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 29
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 24
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 25
:: بازدید ماه : 25
:: بازدید سال : 25
:: بازدید کلی : 2823